27/10/2012 by Gabi Ben Avraham

Thanks to the low viewpoint and the use of wide-angle, Gabi Ben Avraham has framed both foreground subjects that many people walking, while, with the choice of strong tones and bright colors, wanted to bring out the beautiful sunny day.
The atmosphere that “breathes” looking at the picture is that of relaxation and entertainment. To represent this, there are the woman lying in the foreground, the girl with a summer clothing, couples strolling hand in hand, the children playing.
Missing, but only because it framed, the sea, though its presence is perceived and imagined beyond the balustrade.
A picture in which – although there are some key players – it’s the “choral” to give strength and depth to the scene.
Grazie al punto di vista basso e all’uso del grandangolo, Gabi Ben Avraham ha inquadrato sia i soggetti in primo piano che le tante persone a passeggio, mentre, con la scelta dei toni forti e dei colori accesi, ha voluto far risaltare la bella giornata di sole.
L’atmosfera che si “respira” guardando la foto è quella del relax e dell’intrattenimento. A rappresentare tutto ciò ci sono la donna sdraiata in primo piano, la ragazza con un abbigliamento estivo, le coppie che passeggiano mano nella mano, i bambini che giocano.
Manca, ma soltanto perché non inquadrato, il mare, anche se la sua presenza si percepisce e si immagina al di là della balaustra.
sea, relax, street photographyUna foto in cui – sebbene ci siano alcuni soggetti principali – è l’aspetto “corale” a dare forza e spessore alla scena.(rewiew by Carlo Traina)